Erik Som Marcus Hellner

  • Om Mitt liv som Hellner



     

    Vad händer när en "vanlig" person får leva som en elitidrottsman?
    Det ska vi få reda på i Mitt liv som Hellner.
    Artisten och programledaren Erik Segerstedt ska under sju veckors tid träna och leva som längdskidåkaren Marcus Hellner.
    Erik tränas av en av Sveriges främsta skidåkare genom tiderna - Per Elofsson.

    Erik Segerstedt har en enorm utmaning framför sig.
    På sju veckor ska han förvandlas från otränad till att leva och träna som Marcus Hellner.
    - Jag är ruskigt motiverad och det här ska bli enormt kul. Jag är så sjukt taggad, säger Erik Segerstedt.

    Han slog igenom i tv-programmet Idol 2006 där han blev ”Snygg-Erik” med hela svenska folket.
    Året därpå bildade han tillsammans med Mattias Andréasson samt Danny Saucedo gruppen E.M.D. som skördat stora framgångar de senaste åren.
    Erik har också figurerat som programledare i Rampljuset i SVT.

    De närmaste veckorna är det dock inte sången som Erik Segerstedt ska fokusera på.
    I stället väntar ett stenhårt träningsprogram där han ska gå från otränad till vältränad.
    Erik Segerstedt ska helt enkelt få känna på Marcus Hellners vardag i form av mjölksyra, blodsmak i munnen och att pressa kroppen så långt det bara är möjligt i ett skidspår.
    - Jag ser verkligen fram emot att få testa mina gränser och komma i form. Det här är en chans att förändra mitt liv. Dessutom är det väldigt kul att bli tränad av Per Elofsson – en mer kunnig person är svår att hitta, säger Erik Segerstedt.


    IMG_3695

    Hur vältränad är du just nu?

    - Inte speciellt. Jag har spelat fotboll när jag var yngre, men de senaste åren har jag inte tränat kontinuerligt utan bara hållit igång då och då med lite löpning och styrketräning.


    IMG_3697


    Hur bra är du på att åka längdskidor?

    - För ett par veckor sedan hade jag knappt åkt en meter – så jag hoppas kunna förbättra mig en hel del nu när jag tränas av en skidkung som Per Elofsson, säger Erik Segerstedt och skrattar.

    Här kan ni följa Erik.Programmet ska visst sändas på TV framöver...

    Text & bilder


  • Kan verkligen rekomendera er att se detta,så himla bra!


    Kommentarer
    Postat av: amanda

    sv: nej verkligen inte :p

    2011-01-31 @ 18:47:53
    URL: http://liindstrand.blogg.se/
    Postat av: JULIA BJÖRKSTRAND

    Ja det är så himla roligt!



    hjälp mig gärna komma med tips om vad jag ska ha med i bloggen! :)

    2011-01-31 @ 18:52:42
    URL: http://juliabjoorkstrand.blogg.se/
    Postat av: Linnéa

    Ja men du får ta och försöka komma dit lite oftare tycker ja:) Så lite!

    2011-01-31 @ 19:03:27
    URL: http://liinneabostrom.blogg.se/
    Postat av: Sofia

    Åh, ska ta och skicka iväg en hel del mejl och hoppas på en praoplats! ;)

    2011-01-31 @ 19:04:06
    URL: http://clipp.blogg.se/
    Postat av: saara :3

    Hej! Fin blogg du har! :)

    Jag ville passa på att säga att jag har frågestund på bloggen, den håller på till kl 00:00 imorgon!!

    Skulle bli jätte glad om jag fick ett par frågor av just DEJ. Jag tvingar dig inte, men jag hoppas du ställer några frågor. Vore kul att få frågor av just dej! =D

    Kramkram.

    2011-01-31 @ 20:10:52
    URL: http://kkingofswe.blogg.se/
    Postat av: JOSEFINE THYBERG

    Hej på dig! kikar in och önskar dig en skön måndagskväll :) kram

    2011-01-31 @ 20:11:46
    URL: http://josefinethyberg.blogg.se/
    Postat av: JOSEFINE THYBERG

    Hej på dig! kikar in och önskar dig en skön måndagskväll :) kram

    2011-01-31 @ 20:12:10
    URL: http://josefinethyberg.blogg.se/
    Postat av: Elin

    Erik är otroligt duktig och så är han väldigt MKT SNYGG <3

    2011-02-24 @ 18:12:20

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0