slask lopp, slask väder.

 
Tävlingen idag gick inte alls bra, och det hade jag lite på känn också. För när jag vaknade imorse kände jag att jag hade kvar mjölksyra i armarna och i benen sen igår, plus en rejäl värk i rumpan och benhinnorna. Hade inte alls någon lust att åka idag, och ångrade kanske lite att jag gjorde det, men är man anmäld och frisk så ÅKER MAN!
Efter gårdagen var jag nöjd och det kändes riktigt bra i kroppen, därför hade det varit skönt att avsluta helgen med det loppet och fått en gnutta mer självförtroende innan Östersund, men aja.
 
Som vanligt på distrikttävlingarna stryker sig de mesta och kommer inte till start. Självklart var det åkarna framför mig som saknades och därför hade man inte en enda "rygg" att försöka ta ikapp. Hoppas att dom hade en jävligt bra anledning till att dom inte kom annars blir jag bara förbannad.
 
Första backen idag gick kanon och jag hade bra tryck i åkningen, sedan vet jag inte vad som hände. Kom i fel spår och var tvungen att börja om från början i backen efter bron. Kroppen gjorde ont och skrek efter mer syre. Sedan kom jag helt ur takten och var borta tills jag vaknade till på raksträckan mot mål. Var inte mer anfådd än när jag kliver upp ur soffan för att hämta ett glas vatten. Ibland har man inte farten i kroppen helt enkelt, men nästa helg gäller det! Kan inte säga mer om dagens lopp eftersom det bara var en barnsträcka på 2km och att det gick skit för mig. Lämnade Pagla minuten efter jag kom i mål och satt tyst i bilen ända till Luleå. För att lugna ner mig tog jag yogamattan in till mitt rum och körde lite styrka innan jag gick in i duschen. Nu vill jag inte prata mer om Sävast Jultempo, ses när jag fått smälta detta!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Grodan

Rätt inställning, men svär inte så förb.

2012-12-30 @ 16:26:51
Postat av: Sotnosen!

Kikar in och önskar dig ett Gott Nytt År! ;)

2012-12-31 @ 07:45:51
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Ellen Talus

Ha ett riktigt trevligt gott nytt år! :D

2012-12-31 @ 12:47:59
URL: http://ellentalus.blogg.se/
Postat av: Elina

Hej Vendela!
Ha ett riktigt gott nytt år, hur du än firar det! :)

2012-12-31 @ 13:02:39
URL: http://soderholm.webblogg.se
Postat av: Sarah

Va tråkigt att du tyckte att de inte gick bra :/

2013-01-01 @ 21:22:58
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0