Vinterpremiär

Idag åkte jag Vinterpremiären i Kiruna, klassiskt 5km. Det var min första klassiska tävling för säsongen och den gick väl inte så jätte bra. Fast med tanke på att jag bara åkt klassiskt snart två veckor och att jag har en grym träningsvärk i hela kroppen så är jag nöjd. Första varvet kändes grymt bra och tekniken satt, men träningsvärken och stumheten tog över på andra varvet då jag knappt orkade ta mig fram. Det går bara bättre och bättre ju fler tävlingar jag kör och jag hoppas och tror att det kommer gå bättre efter jul. I morgon är det jaktstart på tiderna från idag i fristil 5km. Då gäller det att jaga!! Har inte så höga förväntningar eftersom det är skate och mina muskler fortfarande inte är så jätte pigga, men vi får se.
 
Väntar förövrigt på att resultaten från röntgen ska komma, så jag får se hur allvarlig denna "förtjockning" är och om det kanske blir aktuellt med operation, vilket jag inte hoppas på. 
 
Nedan ser ni en bild från första FIS tävlingen i Gällivare, där Sanna, Lovisa och Lisa åker på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0