Är en del lärarna helt dumma i huvudet?!

Är så j*vla less på att vara sjuk! Det händer så mycket i skolan nu med läxor å' prov och det känns som om min värld kommer att gå under snart.Har redan missat ett nationella prov och dessutom ligger jag efter i matten. Lärarna förväntar ju sig alltid att man ska orkar att arbeta hemma och att man hänger bra med i veckans mål å' sånt. Dom fattar ju inte varför man stannar hemma!! Jo,för att man inte orkar arbeta,för att man inte orkar tänka för att man är sjuk!! Visst går det väl bra nu att skriva lite grann,men att börja räkna ekvationer och sådant skit sprängs min hjärna av. Lärarna vill dessutom att man ska gå till skolan även om man är febersjuk och göra nationella prov.VA?! Är dom knasiga eller!!?

För det första: Har dom aldrig haft feber eller? Det verkar inte som det i alla fall. Då hade dom ju vetat att man orkar knappt gå upp från soffan och stänga av tv;n (typ två meter). Man är alltså trött och orkeslös.Det känns då som om kroppen ska gå sönder av verken. Man fryser,man svettas,usch! Tror dom då att man orkar gå till skolan!?

För det andra: När man är sjuk och har feber så orkar man inte koncentrera sig på ett prov !

För det tredje: Varför ska man riskera att smitta andra elever. Om jag hade varit frisk nu och om det hade kommit en sjuk elev till skolan för att göra det nationella provet hade jag blivit förbannad så in i H-vete. Därför valde jag att inte gå till skolan igår.Jag får väl göra provet sen?Det är väl inte svårare än så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0