Äntligen,äntligen är det över!

Kan inte med ord beskriva hur glad jag är!
Känslan att vara fri har jag inte känt på 2,5 år men nu är jag det!
!! I'M SO HAPPY !!
I slutet på oktober 2009 kände mamma plötsligt en knöl på ena sidan om ryggen när hon masserade mig.
Mamma ringde till skolsystern och bad henne kolla vad det var.
Och hipps vipps så var jag på sunderbysjukhus och fick veta att jag hade skolios och skulle bära korsett.
Då visste jag ingenting om detta,så jag brydde mig inte så mycket.
Men när jag väl åkte dit och fick korsetten den 14 december-09 började det som kändes som "slutet" på mitt liv.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att grina,grina och grina.
De första månaderna var rent ut sagt ett helvete även fast ingen kanske såg det.
Jag kunde stänga in mig på toaletten på skolan eller hemma och bara gråta utan att jag sa det till någon.
Så har det inte bara varit i början av korsett perioden utan också senare.
Jag har fått stått ut med skavsår,bölder och utslag,brännsår och svettningar.
Jag hade svårigheter med att stå upp för länge,springa,böja mig,gå långa sträckor och att andas.
Hade också svårt för att äta ordentligt och var därför tvungen att släppa lite på spännena på korsetten.
På somrarna när det flesta gick ner till stranden eller bara var ute för umgås med sina vänner,
så valde jag oftast att stanna inne och sitta i fåtöljen framför ACn.
Det var dels för att jag inte visste vad jag skulle ha på mig till korsetten pga värmen,
och också för att jag ville kunna springa runt och bada utan tidspress (var ju tvungen att ha den 20tim/dygn).
Före jag fick korsetten var jag ganska fåfäng och hade oftast tighta linnen eller klänningar.
När jag då fick denna "SAK" förändrades det,och jag gick då mera bara i tights och tjocktröja,
orkade knappt sminka mig eller fixa håret nå mer.
Jag kunde gå till skolan och känna mig som världen fulaste och det var mest pga att jag bar korsetten.
Nu tänker jag aldrig bära en tjocktröja,endast i nödfall i sånna fall.
Korsetten är mitt hatföremål och det finns så mycket dåliga saker jag kan säga om den,
men en sak är positiv och det är att den hindrade en operation och den hindrade min skolios att
bli ännu sämre.
Och det är den VIKTIGASTE saken om allt jag har att säga om den!!
Så kom ihåg det ni som fortfarande bär korsetten,även om det känns tufft,så BÄR DEN!
Jag är så otroligt stolt över mig själv att jag har orkat stå ut i hela ca 2,5 år.
Kan äntligen ha på mig vad jag vill,och inte begränsas.
Det här måste bara firas!!
Ingen korsett nå mera!
JIIIPPYYY!
I'M FREE!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad kul! ❤

Jag minns hur ledsen du var i början :( Okej, inte för att jag minns exakt allt då, men jag kommer ihåg det mesta..

2012-03-28 @ 11:41:47
URL: http://josefinemukka.blogg.se/
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Åh, så glad för din skull! Starkt av dig!



Bloglovinbyte?



2012-03-28 @ 18:10:39
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Guuud va härligt !! Jag förstår att det är en enorm lättnad, rira nu ordentligt och sätt på dig något riktigt snyggt !! kram

2012-03-28 @ 21:18:32
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Var ett tag sedan jag kikade in! blev rörd av ditt inlägg jag känner så väl igen känslan! :)

2012-06-12 @ 20:42:29
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0