Ingen fart i kroppen, då når man inte toppen.

Tävlingen idag gick väl som väntat inte ett dugg bra. Jag åkte sakta, alldeles för sakta. Fast med tanke på att det var första tävlingen för mig och att jag har varit skadad sedan september månad så tycker jag att det var en okej prestation. Jag vet att jag kan åka riktigt jävla bra och det gjorde jag inte idag. Jag behöver bara mer fart i kroppen, mer tävlingar och intervaller. 
Tekniken kändes bra idag, spurten mot slutet också, men det var som om kroppen inte ville pressa sig. Jag var inte trött i mål heller. Jag har haft den känslan tidigare i veckan och jag hade väl inte så höga förväntningar inför dagens lopp. Bröt ihop gjorde jag i alla fall efter målgång och det är bara att inse att jag inte är i form. Det gick bättre för vissa och sämre för andra, men som sagt det är första tävlingen, i alla fall för mig. Och dagens tävling betyder inte ett skit! Nu blundar jag för det här loppet och går vidare. Nästa stora målinriktning är Östersund, där jag hoppas att det kommer gå bättre, mycket bättre.
 
Grattis Vilma till segern idag! :D
 
Bild från lilla VM förra året.
Saknar kaptensgården ♥

Kommentarer
Postat av: Sotnosen!

Längtar faktiskt efter snö nu... Liiite! :-)

Svar: Snö är härligt! Till julen är det ju ett måste :D
Vendela

2012-11-17 @ 17:06:07
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Grodan

Klok analys. En travhäst behöver enligt all expertis minst ETT LOPP I KROPPEN för att komma i form, det gäller även för en skidåkare.
Jag är inte orolig, formen kommer.

Svar: Får hoppas att det stämmer :)
Vendela

2012-11-18 @ 09:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0