Oskyldigt anklagade.

Som många av er har hört, så har bland annat elever på skidgymnasiet i Gällivare blivit anklagad för att ha tvingat förstaårselever klä av sig nakna och slicka grädde från intima kroppsdelar under nollning. Det har skrivits allt möjligt i tidningar och pratats om på tv. De nämner flera skidgymnasium runt om i norrland, men på något sätt så har dom fått för sig att Gällivare ska ta smällen. Media har pratat med en tjej som varit med om detta, men det dom däremot inte nämner är att denna tjej, såkallad "Fanny" INTE går i Gällivare utan på ett annat ställe i Sverige. JAG går på skidgymnasiet i Gällivare och är förstaårselev: Inte något av det här är sant och jag känner inte på något sätt igen mig i detta. Det media skrivit har inte vi någonting med att göra. Det handlar om andra skidgymnasium i landet. Jag kan bara tala för oss, och här på Gällivare skidgymnasium tillhör vi alla en familj där vi respekterar varann och är kompisar. Utan denna verksamhet skulle inte jag gå runt med ett leende på läpparna varje dag och känna full lycka. Att flytta hit för att göra det jag älskar och att lära känna dessa fantastiska personer är det bästa beslutet jag tagit. Därför är hela den här lögnen om Gällivare verkligen super tråkig och vi har tyvärr blivit hårt drabbade. Vi känner oss kränkta, uthängda och trakasserade av det som media publicerat med bland annat en del grova kommentarer av folk som inte har fått en sann bild av oss. Jag vet inte vilket skidgymnasium det här har försegått på, men det är inte här i alla fall! Det är dålig energi som läggs ner på information som inte stämmer om oss.
Artiklarna är anmälda och jag + några andra tjejer fick tidigare idag prata med Norrbottens radio, där Lisa och Helena talade för oss. 
Kan skriva om det här hela natten, men jag blir så himla upprörd av detta att jag tänker avsluta här.
 
 
HÄR kan ni läsa och lyssna på vad vi har för åsikter kring den tråkiga bilden media gett vårt skidgymnasium.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0