JULBAK

                        

Hej hej!♥



Kom för att tag sen hem från Moa,vi har bara myst & bakat.
Så jag har inte kunnat blogga så mycket idag.

Jag & Moa bakade:



Patterned Text Generator at TextSpace.net

125g ljus mjölkchoklad

Kola:
1dl vispgrädda
1 1/2dl strösocker
1/2dl ljus sirap
1msk kakao


Smält chokladen i vattenbad eller i mikron.
Pensla insidan på dom små aluminiumformarna med chokladen.
Ställ dom kallt,så att chokladen stelnar.
Spara resten av chokladen till senare.
Blanda ingredienserna till kolan i en tjockbottnad kastrull.
Smält under omröring.
Koka kolasmeten tills den börjar tjockna,15-30 min.
Gör ett kulprov*. Låt smeten svalna något.
Fördela kolasmeten i chokladformarna.
Täck kolan med resten av den smälta chokladen.
Förvara chokladformarna i kylen.

Kulprov:
Häll några droppar av kolasmeten i kallt vatten.
Rulla en kula med fingrarna.Om den håller är kolasmeten färdig!


           

                                   Så här blev mitt & Moa's resultat! ;P




         
                                Psst,glöm inte tävlingen



           

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vilket smarrigt julgodis ni hade fixat till också då!:) får jag nästan ta och prova på.

Knäck är supergott! :)



Såg tävlingen men jag har ändå aldrig tur med sånt där, dessutom så skulle jag vilja ha svart band med silverberlocker. ;)

2009-12-07 @ 22:46:42
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: sofie

sv; om du menade röntgen så vet jag inte har inte fått svar ännu. men jag tror inte att den visar något fel :)

hur går de för dig? :)

2009-12-08 @ 09:13:28
URL: http://soooofieeee.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Marknadsnougat mums



4 dl florsocker

7 dl vetemjöl

125 g smör

6 dl socker

1 dl vatten

1 dl kakao



Blanda vetemjöl, florsocker och kakao.

Lägg smöret tillsammans med socker och vatten i en kastrull och koka i några minuter, max 2 min!

Tillsätt så mycket som behövs av mjölblandningen och rör om ordentligt. Smeten ska vara ganska fast men ska ändå kunna rinna ur bunken.

Bred ut blandningen på ett bakplåtspapper och skär i rutor när smeten har kallnat.

Förvaras gärna svalt i burkar med bakpapper mellan lagren.

2009-12-09 @ 17:17:28
Postat av: Inez

Är det det här?

Gud vad gott det ser ut! :D



sv: Det är typ lilljul ;)

2009-12-22 @ 19:22:32
URL: http://zeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0