Tips


Visst har jag sagt det förut?
Att jag älskar prickar!
När jag äntligen flyttar hemifrån vill jag ha mkt prickar,inte i alla rum ofc.Men i köket...
Hittade tips på hur man kan få billiga stolar precis som man vill ha dom!Man kan ju  oxå klä om stolsdynor i ett snyggt prickigt tyg! 



Gör en sån här söt stol av ett loppisfynd.
Loppisfynd
Slipa och tvätta av stolen med målartvätt. Grundmåla och måla sedan med den kulör du valt minst 2 ggr.
Gör prickarna så här: Använd ett rutat papper för att få cirklarna på jämnt avstånd från varandra. Lägg en plastfilm (t ex plastficka eller overheadplast) över och skär ut cirklar. Det kan gå åt flera plastbitar för att täcka en hel stol.
Sätt fast schablonen mot stolen med några tejpbitar. Ta lite färg i penseln och dutta i cirklarna (obs. ta inte för mycket färg för då kan den krypa under kanten på schablonen och det blir inga skarpa kanter på prickarna).
Resultatet blir en supersöt stol med polkadots.

Källa:Gardiner & praliner


Kommentarer
Postat av: Jens

sv: ja eller hur! :)

2011-03-16 @ 16:53:30
URL: http://Jensnorell.com/
Postat av: M e l i n d a

nej vad gullig! :D



åh men det låter ju as bra tjejen! du verkar riktigt duktig på det där, jag själv snubblar när jag ska vända eller röra på mig... lycka till nästa år då!:)



Nej vad ballt! Dom är ju värda jätte mkt om det är äkta Mathew eller vad det heter, nu idag :) Jag tycker som sagt att de är lite småfula men det blir ju lite snyggt så ;)



ha det bra du med!

2011-03-16 @ 17:24:14
URL: http://itismelinda.blogg.se/
Postat av: Linnea

Meeen va snyggt, älskar det! Det gula är oslagbart!

2011-03-17 @ 13:32:32
URL: http://ronstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0