Stolthet & fördom



Idag på svenskan fick jag lov att börja med nästa jobb eftersom jag är helt förberedd inför redovisningen.
Jag fick välja mellan några typiska klassiska böcker och valde då en bok som ryktas vara den bästa litteraturen av det största författarna.Min lärare sa också att den var särskilt uppskattad av de tidigare eleverna.
Det fanns endast tre exemplar,så jag tog den.När jag börjat läsa lite kom jag ju på att jag har ju sett filmen!
Och den är verkligen jätte jätte bra!Det finns säkert minst tio olika varianter av filmen.
Fast jag har bara sett denna,men vill absolut se de andra också.
En av de bästa filmerna jag sett faktiskt!


Brittiskt drama från 2005. De fem systrarna Bennet är uppvuxna med en mor som har ett enda mål i livet - att hitta en man att gifta bort sina döttrar med. När Mrs Bennet nås av nyheten att en ung och förmögen man, Mr Bingley, flyttat in på granngodset blir livet i det Bennetska hushållet aldrig sig likt igen. Både Mrs Bingley och hennes döttrar fylls av hopp om att kunna välja och vraka bland en rad potentiella friare. Mr Bingley förälskar sig i den vackra men blyga Jane. Lika varma känslor hyser dock inte Elisabeth för hans bäste vän Mr Darcy, en man lika stolt och fördomsfull som hon själv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0