...Kukkolaspelen...

Även idag var det igen på gränsen att bli inställt,men det blev tävling i alla fall.
Vi åkte en bana på 5km klassisk stil i Kukkola och som ändå passade mig rätt så bra.Fick lite tider under banan och det kändes absolut kanon i kroppen.Men sen kom oturen i slutet på en backe innan jag var på väg nerför...jag tappade staven!!Jag trodde då att det var en bra bit kvar till mål och åkte tillbaka en bit för att hämta den,men direkt då jag tog upp den tappade jag staven igen.Jag fick alltså åka med endast EN stav tills jag slutligen fick en ny,men som var ganska mycket för lång för mig. (Måste i alla fall tacka han som är ledare från IFK Kiruna som gav extra staven till mig,tack.)
Jag hade inte heller någon tid att ta på den,så jag höll den bara löst i handen.Tekniken var en katastrof eftersom jag inte kunde åka med ena staven för lång,men det var i alla fall bättre med den än utan.
Jag tappade tid och slutade tvåa.I mål kom tårarna i floder och på prisutdelningen (som vi väntade på i en evighet!!) kom minnena tillbaka och jag blev tårögd.
Vi kan i alla fall säga att jag är på väg till en god form och att helgen har gett kvitto på formbesked.
/ En besviken Vendela just nu,men ändå med en gnutta optimism! :)

Kommentarer
Postat av: Vilma

Jo det kan jag göra! :)

2012-01-29 @ 20:48:34
URL: http://moaovilmas.blogg.se/
Postat av: Grodan

Jag är glad åt att Du tar ett missöde på rätt sätt. Förstår Din besvikelse, men det är bara att komma igen. Säsongen har just börjat.

2012-01-29 @ 22:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0