Först sol, sen regn, sen sol igen.

Hej hej ♥
Dagen började med sol och värme när vi tog pendeltåget till Stockholm Central. Vi gick vidare till gamla stan och jag hann köpa en snygg topp före de svarta tunga molnen började röra sig i riktning mot oss.
De andra hade då börjat gå mot centralen igen, medan jag och mamma envisades att vi skulle shoppa mer.  Innan vi visste ordet av det var vi var sjöblöta och insåg att våran shoppingtur var över. Visst hade vi kunnat fortsätta, men då hade vi väl dagit in flera liter med vatten i affären. Så vi sprang helt enkelt som galningar genom Stockholms gator i regn och åska tills vi mötte de andra igen på pendeltåget. När vi kom hem slängde jag av mig kläderna och bytte om till torra kläder. Mjukisdress och sockar.
 
Jag är inte helt nöjd med dagen. Vi hann gå in på tre affärer, äta en glass och köpa en tröja. Sedan spenderades dagen inomhus. Det hade varit kul om man hade någon jämnårig kompis här som man kunde umgås med på kvällarna, men aja.  Hoppas dagen blir mer aktiv imorgon i alla fall!
Då blir det löpning på morgonen och förhoppningsvis blir det att besöka någon galleria också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0