MAT

Jag tycker det är väldigt intressant det här med kost och mat. Kanske inte är så jätte konstigt eftersom det ingår att man ska veta sånt som skidåkare. Men jag läser gärna vad som är bra att äta till frukost eller mellanmål. Det är lixom dom "måltiderna" jag kan påverka och bestämma helt själv. För lunch äter vi ju i skolan och middag på matfokus, i alla fall på vardagarna. 
På morgonen brukar jag vanligtvis vara väldigt hungrig och äter en hyffsat stor frukost bestående av havregrynsgröt, en-två mackor med ost, ett glas juice, en kiwi, en banan och ett glas vatten. Om jag har hemma jordgubbar och blåbär tar jag gärna det i gröten också som idag.
Det som är bra med juicen är att fruktsyran i den gör att man kan äta mer vilket är jätte bra för oss som tränar. Den är också bra eftersom att kolhydraterna till blodet och musklerna gör att vi kopplar till en muskeluppbyggande ämnesomsättning. 
Till mellanmål gillar jag bäst att göra smoothies bestående av yougurt, bär och frukter, men annars går det bra med typ en macka med pålägg och mjölk. 
 
KETCHUP!?
Nu när vi ändå är inne på det här med mat och så. Hur kan man äta pasta med ketchup!!!? Det smakar illa, det ser illa ut och nä, jag kan bara inte fatta att folk äter det. Barn kan jag förstå, för dom sätter ju allt i maten, men vuxna människor?! Det känns bara så billigt på något sätt, hahaha ! :D Det är okej om man sätter på köttfärssåsen OM den är för smaklös annars är det bara som om man inte tycker maten var god och vill bedöva smaklökarna med flera kilon ketchup. Det är min personliga åsikt så hata mig inte ^^
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta, klädtokig småbarnsmamma!

Åh, jag gillar ketshup... men inte på mos, allt blir rosa då! =)

Svar: haha :) Men pastan blir ju också lite rosa röd. Det ser inte så mumsigt ut.
Vendela

2012-09-18 @ 17:56:11
URL: http://www.lillgrodanskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0