Jag är en aning ur balans.

Och eftersom jag inte har någon ny bild på datorn, får ni nöja er med en bild från julbaket 2012
 
 
Hej där ♥
Jag vet, jag vet. Jag är fullt medveten om att jag varit usel på att uppdatera bloggen. Har inga direkt bra ursäkter heller, men jag kan ju försöka övertyga er. Allt har varit kaos på senaste tiden. Min hjärna är en aning överhättad av allt skolarbete och en del personliga saker, sovit en aning dåligt på grund av det och har därför varit trött och seg de närmsta veckorna. Ska verkligen försöka komma igång här igen nu när jag fått efterlängtat jullov. Jepp, jag tog lov en dag tidigare eftersom jag inte hade någon lektion i morgon. Av den anledningen tog jag bussen hit till Luleå redan idag.
 
Mindre trevligt är det däremot att komma hit till snöblandat regn och plusgrader. Blir nog att snurra runt på konstsnö slingan till en början, om det inte blir bättre förhållanden snart. I morgon ska jag i alla fall dit och testa, då får jag se hur pass "bra" spår det är. Funderar lite på om jag ska åka upp till Gällivare efter jul, så jag kan träna på lite hårdare. I morse var det jätte fint dragna spår från skolan och till kaptensgården/kullen. Jag, Vilma och Lisa drog nämligen ut på ett tidigare morgonpass i dimman. Skönt att bara åka lugnt och åka av sig syran man fått från träningstävlingen dagen innan.
 
Veckan har annars varit bra, förutom några enstaka stunder förstås. I tisdags var vi tjejer hos Ottila och julbakade. Fast jag och Vilma kom lite sent så det blev mest äta för våran del. Därför stannade vi kvar och hjälpte henne att städa och diska. Igår var det träningstävling (skiathlon) uppe på dundret. Gick väl som väntat inte jätte bra, men ändå helt okej. Efter det åt vi som inte går natur och teknik och alltså inte inbjudna på "Nobelmiddag i skolan" på Matfocus där de erbjöd julbord och god julstämning. Kvällen för oss outsiders spenderades hos mig med karaoke och gamla svenska hits. 
 
Ja, nu är det inte länge kvar till jul och jag börjar smått få lite julkänsla trots bristen på snö här i staden. Granen står på plats och är vackert klädd i röda och silvriga pumlor, julstakarna står i fönstrena och lyser, samt den blinkande julbelysningen. Nu fattas bara någon julshoppingtur, julbaket och en mysig uppesittarkväll med familjen innan julen är här på riktigt. Det var länge sedan jag längtade så här mycket till Jul!
 
Oj, det blev ett rejält inlägg idag. Kanske bäst så när man varit så in i bomben seg på att uppdatera. Hoppas ni tog er igenom texten utan att somna, haha. Nä, nu ska jag krypa till kojs. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0