Tappade & förlorade allt idag...

I helg har jag fått raseriutbrott när Kevin gick vidare till final i idol, blivit super glad för de svenska framgångarna i världscupen, fått en gnutta självförtroende från tävlingen i Arvidsjaur (9 km fristil) och mått dåligt över allt med skola och framtid. 
 
Jag höll på att flyga av stolen när dom sa att Kevin röstats vidare till final i globen. Killen med den vanliga, tråkiga, opersonliga rösten som ibland, inte ofta håller under en hel låt. Ofta sjunger han falskt utan att ha någon kontroll på rösten. Kevin skulle ha åkt ut för flera veckor sedan, men så finns det ju folk som är ytliga och röstar på den "snygga" eller "söta". Visst han har ett fint leende, men det är ju en sångtävling!
Kunde iallafall sova gott under natten trots att jag var helt uppe i varv efter idol. På morgonen därpå åt jag en stor gröttallrik för att ladda upp inför racet i Arvidsjaur. Jag åkte dit utan att tänka speciellt mycket på hur loppet skulle gå eller så. Motståndet var hårt och det var många bra åkare med. Det kändes bra i kroppen och jag kunde trycka på från start till mål. Jag tog ut mig och gjorde mitt absolut bästa. Då fick jag lite extra självförtroende!
 
Tyvärr fick jag en väldigt dålig start på den här veckan då jag körde en klassisk träningstävling imorse som kändes jätte dåligt trots att det är favorit stilen. Kanske skulle jag inte kört idag. Hade ingen ork i kroppen och kunde inte trycka fast skidorna alls. Mina armar och ben var som spagetti. Hade ingenting att ta ifrån och loppet var meningslöst. Funderade på att bryta efter första backen, då allt kändes förjävligt. Blev omåkt och var flera minuter efter. Just nu känns det som om det inte är någon idé att åka till Östersund. Har inget självförtroende och mår sjukt dåligt nu.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0